Mateusz Pakuła poprowadzi warsztaty dramatopisarskie w Teatrze Miejskim

Ogłaszamy nabór na trzydniowe warsztaty dramatopisarskie Ośmielanie wyobraźni prowadzone przez jednego z najbardziej utalentowanych dramatopisarzy młodego pokolenia, dwukrotnego finalistę ogólnopolskiego konkursu o „Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną” – Mateusza Pakułę. Warsztaty odbędą się w ramach projektu „R@PORT EDUKACJA”, towarzyszącego „VII Festiwalowi Polskich Sztuk Współczesnych R@Port” .

Wstęp na warsztaty jest wolny dla wszystkich, którzy ukończyli 16 rok życia i do 20 września 2012 r. (decyduje data stempla pocztowego), prześlą swoje zgłoszenie na adres: Teatr Miejski im. W. Gombrowicza w Gdyni, ul. Bema 26, 81 – 381 Gdynia lub: edukacja@teatrgombrowicza.art.pl.

Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko, wiek, adres, telefon kontaktowy i adres e- mail oraz krótką notkę o uczestniku.

Warsztaty będą prowadzone w terminie 5 – 7 października 2012 r. w dwóch grupach – początkującej i zaawansowanej.
Warsztaty zakończy sceniczna prezentacja wybranych dramatów, która odbędzie się 16 listopada 2012 r. na Dużej Scenie Teatru Miejskiego w Gdyni.

Liczba miejsc jest ograniczona.

O wyborze uczestników decyduje organizator.
Lista osób zakwalifikowanych do wzięcia udziału w warsztatach zostanie umieszczona na stronie Teatru w dniu 24 września b. r.
Wybrani uczestnicy zostaną również powiadomieni indywidualnie.

Zapraszamy serdecznie!

M A T E U S Z P A K U Ł A – B I O G R A M

Mateusz Pakuła, ur. 1983, dramatopisarz i dramaturg, ukończył dramaturgię na Wydziale Reżyserii Dramatu w PWST w Krakowie.

Jego debiutancka sztuka Biały Dmuchawiec znalazła się w finale pierwszej edycji konkursu o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną i przez jury owego konkursu została uznana za najlepszy debiut roku. W 2010 roku nakładem Fundacji SPLOT ukazał się zbiór jego dramatów pt. Biały Dmuchawiec. Pięć sztuk teatralnych – znalazły się w nim sztuki: Biały Dmuchawiec (prapremiera – Teatr Osterwy w Lublinie, reż. K. Babicki, 2010), Miki mister DJ, (finalistka IV edycji konkursu o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną, planowana prapremiera – Teatr Miejski w Gdyni, reż. A. Olsten, 2012), Książę Niezłom (prapremiera – Teatr Jaracza w Olsztynie, reż. J. Pawłowska, 2011), Donkiszot (prapremiera – Teatr Dramatyczny w Warszawie, reż. M. Podstawny, 2010) oraz Marcin wieczny Artur.

W kwietniu 2012 roku Fundacja SPLOT wydała kolejne jego książki – dyptyk dramatyczny Na końcu łańcucha – w skład którego wchodzą sztuki: Na końcu łańcucha (prapremiera – Teatr Osterwy w Lublinie, reż Eva Rysová, 2012) i Na końcu łańcucha II. Twardy gnat, martwy świat – oraz zbiór Kowboj Parówka i trzy inne sztuki, w którym oprócz tekstu tytułowego, napisanego wspólnie z dwunastoletnim bratem, Marcinem, znalazły się: Wejście Smoka. Trailer i KonradMaszyna (prapremiery obu sztuk – Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, reż. B. Szydłowski, 2011) oraz Plemniki w kosmosie, sztuka napisana na zamówienie Wrocławskiego Teatru Lalek. Dla tego teatru napisał również sztukę Sło (reż. J. Peszek, 2009).

Jako dramaturg współtworzył spektakle: Dwanaście stacji wg poematu Tomasza Różyckiego (Stary Teatr w Krakowie, reż. Eva Rysová, 2010), Komedia. Szczęśliwe dni. Ostatnia taśma Krappa (Teatr Kochanowskiego w Opolu, reż. P. Świątek, 2011) oraz spektakl dla dzieci Co w trawie piszczy (Wrocławski Teatr Lalek, reż. R. Kasiukiewicz, 2009). Jest również autorem adaptacji Wrońca Jacka Dukaja (Wrocławski Teatr Lalek reż. J. Peszek, 2011).

Nominowany do nagrody TVP Kultura „Gwarancje Kultury” za najbardziej obiecujący debiut 2010 roku (za zbiór Biały Dmuchawiec. Pięć sztuk teatralnych). W 2010 roku otrzymał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa w dziedzinie literatury.

Najnowsze aktualności